„Slevy nejsou na českém trhu jen sezónní záležitostí, ale jsou nabízeny celoročně. Spotřebitelé jsou tedy téměř nepřetržitě lákáni na různé slevové a výprodejní akce, které nejsou leckdy tak výhodné, jak je prodávající prezentují, " řekl mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.

Inspekce v prvních třech měsících roku provedla 1505 kontrol, pochybení zjistila u 597 z nich. K nejčastěji zjištěným nedostatkům patřilo neseznámení spotřebitele s cenou. Šlo zejména o uvádění cen před slevou, nikoliv po slevě. To bylo prokázáno v 287 případech. Zásady poctivosti při prodeji porušili prodávající nejčastěji nesprávným účtováním, a to ve 152 případech.

Na inspekci se ohledně slevových akcí často obracejí s podněty samotní spotřebitelé.

„Nejčastěji se jedná o stížnosti na různé krátkodobé, zejména letákové akce, kde lze kontrolou jen málokdy nesprávné účtování akčního zboží prokázat. Často je předmětem podání stížnost, jejíž šetření následně prokáže, že si spotřebitel nepřečetl dobře podmínky slevové akce, při nákupu je nesplnil, a nezískal tedy na avizovanou slevu nárok," uvedl ústřední ředitel ČOI Mojmír Bezecný.

V rámci kontrolní akce inspektoři zakázali prodej 3666 kusů výrobků a 558 párů obuvi, které nesplňovaly podmínky pro uvedení na trh. Celková hodnota zakázaného zboží dosáhla částky 558 tisíc korun.

Může se Vám hodit na službě Firmy.cz: