„Prezentuje se zde 192 firem, což je v šestnáctileté historii veletrhu zatím absolutní špička,“ poukázal manažer veletrhu Stanislav Zapletal. Dodal, že z hlediska složení přibylo zahraničních vystavovatelů nebo zahraničních vystavovatelů v zastoupení českých firem, nejvzdálenější prezentace dorazila z Holandska. „Jsou tady vozidla především pro regionální dopravu letos, své osobní vozy prezentuje i národní dopravce,“ poukázal.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

České dráhy se na veletrhu chlubí například minikinem pro děti či novým vagónem pro handicapované cestující, společnost Pragoimex z Aliance TW Team na veletrhu představila bezbariérovou tramvaj EVO1.

„Jedná se o vůz, jehož hlavní výhodou je to, že je stoprocentně bezbariérový, všechny vstupní prostory jsou v úrovni nízké podlahy a cestující přejdou vůz bez schodů,“ upozornil předseda představenstva Pragoimpexu Vladimír Faltýsek s tím, že žádný výrobce nemá ve svém portfoliu jednočlánkové patnáctimetrové vozidlo. „To je jeho hlavní přednost, je vybaven také klimatizací, informačním systémem či wi-fi sítí.“

Bezbariérová tramvaj EVO1, na jejíž výrobě se podílely Krnovské opravny a strojírny, je jednou z novinek ostravského drážního veletrhu Czech Raildays.

Bezbariérová tramvaj EVO1, na jejíž výrobě se podílely Krnovské opravny a strojírny, je jednou z novinek ostravského drážního veletrhu Czech Raildays.

FOTO: Pavel Karban, Právo

Hlavní část tramvaje, což je vozová skříň a rámy podvozku, vyrobily Krnovské opravny a strojírny. Kompletace vozu proběhla v Ústředních dílnách Dopravního podniku Praha. Po veletrhu se tramvaj podrobí homologačním testům a následně zkušebním jízdám bez i s cestujícími. „V pražských ulicích by ji lidé mohli vidět během měsíce,“ nastínil Faltýsek.

Novinkou veletrhu je i motorový vlak Coradia Lint 41 od německé firmy Alstom. „Přijel po vlastní ose, je homologovaný pro provoz v ČR a v polovině příštího roku začne jezdit na přeshraniční trati z Německa do Chebu,“ řekl manažer divize Transport společnosti Alstom Jiří Filip. Podle něj je Coradia Lint nejlepší, co se týče provozních nákladů, neboť poplatky za údržbu a především za naftu má prý nejnižší.

„Jedná se o motorovou jednotku určenou pro regionální dopravu, která ovšem po úpravě interiéru může sloužit i jako dálková motorová jednotka. Je schopna jet rychlostí až 140 kilometrů za hodinu,“ prohlásil Filip.