Hlavní obsah

Karlovarské minerálky ovládnou trh s balenými vodami v Maďarsku

Právo, Novinky, Jakub Svoboda

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Budapešť

Karlovarské minerální vody (KMV) ovládnou již druhou maďarskou společnost. Po březnové koupi maďarské jedničky na trhu balených minerálek, firmy Kékkúti Ásványvíz, oznámila ve středu v Budapešti italská rodina Pasquale, která KMV vlastní, akvizici maďarské dvojky - Szentkirályi Ásványvíz.

Foto: Jakub Svoboda, Právo

Antonio Pasquale, Levente Balogh a Alessandro Pasquale na středeční tiskové konferenci v Budapešti.

Článek

Cenu celé transakce společnosti nezveřejnily. Szentkirályi se stane součástí nově vzniklého holdingu Central European Mineral Water Holding (CEMW). Jde o společný projekt rodiny Pasquale a Levente Balogha, majitele Szentkirályi. Jediným akcionářem holdingu, který vznikl letos v březnu, byly dosud Karlovarské minerální vody. Minoritní část akcií holdingu CEMW nyní získá Balogh, který bude zároveň jeho prezidentem.

Již v březnu holding CEMW odkoupil od společnosti Nestlé největšího maďarského výrobce balených vod, společnost Kékkúti Ásványvíz Zrt. Karlovarský výrobce tradiční značky Mattoni tak nyní ovládne maďarský trh a upevní si postavení lídra na trhu balených minerálních a pramenitých vod ve střední Evropě.

„Dlouho jsme takovouto příležitost hledali. Tím, že jde o dvě společnosti v jedné zemi, můžeme využít synergických efektů, například v logistice, a nabídnout komplexní portfolio produktů, jako máme v ČR. Rádi bychom v Maďarsku rozvinuli trh ochucených minerálních vod, některé tradiční maďarské značky, například Theodora, by se časem mohly objevit i v Česku,“ řekl Právu generální ředitel KMV Alessandro Pasquale.

Maďaři minerálkám holdují

Prodejům balené vody se v Maďarsku poměrně daří, tamní trh je podle Pasqualeho podobně velký jako český. V roce 2013 činila spotřeba v Maďarsku, které je rovněž proslavené svými lázněmi, 119 litrů na osobu. „Jde o rostoucí trh, důležitou devízou pro naše odvětví v Maďarsku je tamní teplé počasí,“ poznamenal s úsměvem Pasquale.

Minerální voda Szentkiralyi je v Maďarsku distribuována od roku 1993. V roce 2010 investovala 1,5 miliardy forintů (zhruba 137 miliónů Kč) do logistických center, zmodernizovala své výrobní závody. Loni Szentkiralyi Mineral Water Zrt vykázala tržby ve výši 8,2 miliardy forintů (téměř 750 miliónů Kč). V Maďarsku má tak zhruba pětinový tržní podíl.

„Szentkirályi je skvělá firma s vynikajícím produktovým portfoliem. Naši energii a know-how zasvětíme další expanzi známých a oblíbených maďarských značek minerálních vod na trhu v Maďarsku i okolních zemích,“ uvedl Pasquale.

Mateřská společnost holdingu CEMW, skupina KMV, zaměstnává 750 zaměstnanců. KMV svou evropskou expanzi zahájily v roce 2008, kdy koupily rakouskou společnost Waldquelle, nyní již druhou největší nápojovou firmu na rakouském trhu. Vedle Česka, Rakouska a Maďarska působí KMV také na Slovensku, v Německu, Polsku a na Ukrajině.

Své produkty KMV vyváží do více než 20 zemí světa. Jejími vlajkovými loděmi jsou minerálky Mattoni, Magnesia a pramenitá voda Aquila.

Expanze bude pokračovat

Zahraniční expanze KMV bude podle Pasqualeho pokračovat.

„V tuto chvíli pracujeme na několika projektech, je zde mnoho příležitostí. Zaměříme se nadále na střední Evropu, která má pro nás strategický význam. V budoucnu bychom ale chtěli expandovat i na větší západoevropské trhy, jako je Německo či Francie. Rádi bychom se také jednoho dne vrátili s naším byznysem do rodné Itálie,“ plánuje šéf KMV.

Skupina podle něj pracuje i na akvizici nejmenované společnosti v samotném Česku.

Reklama

Výběr článků

Načítám