Zisk automobilky před zdaněním byl 639 miliónů eur, tedy asi 20 miliard Kč, což je proti zisku 1,01 miliardy eur ve stejném období loni pokles o 36,7 procenta. Tržby se ale zvýšily o 7,3% na 45,94 miliardy eur.

Za příčinu nižšího celoročního zisku označil management firmy  hlavně nižší poptávku po nových automobilech na klíčových trzích. Méně vozů kupují Evropané, ale méně jich Volkswagen prodá i v Číně, trhu, na němž dosud kraloval. V posledních měsících ale o prvenství přišel. V počtu prodaných aut ho předběhla společnost General Motors. Počet prodaných aut ale klesá ve všech zemích. V mateřském Německu a také v České republice.

Nižší zisky ovlivňuje i drahá ropa, což se promítá do cen pohonných hmot a nepříznivě to ovlivňuje důvěru spotřebitelů. Za negativní faktor firma označila také silný kurz eura. ten způsobuje, že se méně vozů prodává i za mořem.

Koncern Volkswagen v České republice ovládá Škodu Auto, v jeho skupině jsou dále výrobci automobilů Audi a Seat.

Nižší náklady

Volkswagen prosazuje program snižování nákladů, který nazval ForMotion. Díky němu by měl být schopen v letošním roce ušetřit přes miliardu eur. Jen za první pololetí podnik ušetřil kolem 400 miliónů eur.