„Nejlepší první čtvrtletí a poprvé více než 100 000 prodaných vozů za jeden měsíc jsou dobrým základem pro další vývoj značky. Nicméně očekáváme další náročný rok pro automobilový průmysl. Situace na některých trzích, obzvláště na ruském, zůstává napjatá,” uvedl člen představenstva Škody za oblast prodeje a marketingu Werner Eichhorn.

V západní Evropě vzrostl v březnu počet dodávek zákazníkům o 2,6 procenta na 46 600 vozů. Za první tři měsíce letošního roku zde zvýšila Škoda odbyt o 1,6 procenta na 106 000 vozů. V Německu, na druhém nejvyšším trhu značky, automobilka v březnu prodala 15 500 vozů, meziročně o 6,9 procenta více.

V Rusku prodávají o tisíce vozů méně

Ve východní Evropě firma minulý měsíc dodala zákazníkům 7100 vozů, což je o 3600 vozů méně než loni v březnu. V prvním čtvrtletí tam bylo zákazníkům dodáno 22 300 aut, meziročně asi o 4200 vozů méně. V Rusku Škoda za obtížné tržní situace prodala v březnu 4600 vozů, meziročně o 3200 méně. První čtvrtletí tam zaznamenalo také pokles, a to přibližně o 3600 vozů na 15 300 vozů.

Dodávky vozů značky Škoda zákazníkům v prvním čtvrtletí 2015
model prodaných vozůzměna proti prvnímu čtvrtletí 2014
Octavia
111 900
+18,1 %
Rapid
55 500
+23,1 %
Fabia
38 600
-10,9
Yeti
23 000
-0,3 %
Superb
18 900
-16,2 %
Roomster
7 700
-0,5 %
Citigo
9 600
-10,7 %

Na nejsilnějším trhu Škody, v Číně, si automobilka v březnu polepšila o 24,4 procenta na 25 200 prodaných vozů. V prvním čtvrtletí tohoto roku tam zvýšila prodeje o 15,6 procenta, což je 71 700 vozů.

Rapid je před fabií

Nejprodávanějším modelem byla v letošním prvním čtvrtletí Škoda Octavia. Automobilka prodala 111 900 těchto vozů, což představuje meziroční nárůst o 18,1 procenta. Druhý nejprodávanější vůz byla Škoda Rapid. Za první tři měsíce tohoto roku se jich prodalo 55 500, meziročně o 23,1 procenta více. Na pomyslném třetím místě skončila Škoda Fabia.