Tendr je rozdělen na čtyři menší části. Zájemci mohou podávat své nabídky do 25. května, uvedl v pátek fond ve Věstníku veřejných zakázek. Přestože to v názvu ani popisu zakázky není uvedeno, mluvčí SZIF Vladimíra Nováková potvrdila, že má jít především o propagaci značky Klasa.

Nejdražší částí zakázky je její strategická, kreativní a PR část s předpokládanou hodnotou 128 miliónů korun. Realizační část, do níž patří organizace ochutnávek, spotřebitelské soutěže a dalších propagačních akcí, si fond cení na 88 miliónů. Mediální část, zahrnující návrh mediální strategie a plánu, návrh mediálního nákupu či vyhodnocení komunikace, má stát 2,4 miliónu. Poslední, expoziční část má stát 20 miliónů.

V předchozích letech byla zakázka zadávána jako jednoletá. Její rozdělení má podle dřívějšího vyjádření ministerstva zemědělství (MZe) usnadnit účast většímu počtu firem. Má také umožnit státu lépe kontrolovat, co pro něj za nemalé finanční prostředky firmy zajišťují.

Kampaně čelí kritice

Výběr vítěze tendru na propagaci Klasy v posledních letech provázely pravidelně komplikace. Výběrové řízení, podle něhož měla být Klasa propagována loni, fond definitivně zrušil začátkem prosince 2014. Účel smlouvy již nešlo naplnit, zdůvodnil fond své rozhodnutí.

Veřejnou zakázku v předpokládané hodnotě 158 miliónů korun, vypsanou v srpnu 2013, původně vyhrály společnosti McCann-Erickson Prague a International Advertising Agency. Soutěž následně zrušil antimonopolní úřad. Nového vítěze se již fondu vybrat nepodařilo.

Reklamní kampaně v resortu ministerstva zemědělství čelí dlouhodobé kritice. Kritizoval ji například Nejvyšší kontrolní úřad. MZe, SZIF a Vinařský fond podle loňské prověrky NKÚ vydaly na kampaně podporující potraviny a víno za šest let 1,5 miliardy korun, aniž by zjišťovaly přínos kampaní. V některých tendrech byl prý porušen zákon o veřejných zakázkách. Podle ministerstva se pochybení vztahují k předchozím vedením resortu.