Zatímco autem to trvalo z Ústí do Prahy v průměru jednu hodinu dvacet minut, cestující vlakem dorazil v průměru o padesát osm minut později. Je ovšem nutné poznamenat, že k cestě vlakem se připočítává cesta z nádraží do centra Prahy, konkrétně k budově Českého rozhlasu ve Vinohradské ulici.

Co se týče rychlosti, auto s převahou zvítězilo. Tři řidiči dosáhli s fabií kombi průměrné spotřeby 7,9 litru na 100 kilometrů a cesta je přišla na 184 korun. Obyčejná jízdenka na vlak z Ústí do Prahy stojí ve druhé třídě 130 korun, s kartou Z ovšem už pouhých 80 Kč. V tomto ohledu zase vyhrál vlak.

Náklady na cestu z Ústí do Prahy (v Kč)
. 1 osoba 2 osoby 3 osoby 4 osoby
vlak 130/80* 160* 200* 240*
auto 184 184 184 184
*jízdné s kartou Z 

V případě cesty tam a zpět, kdy lze ve vlaku využít zpáteční jízdenku za 144 korun, jsou pak náklady na auto více než dvojnásobné. Auto se ovšem začíná vyplácet už při dvou cestujících, kdy při značné časové úspoře jsou cestovní náklady na jednoho člověka jen o deset korun vyšší než při cestě vlakem. navíc je nutné připočíst, že i při cestě autem ve více lidech náklady na provoz stoupají.

Hodinové intervaly

"Cesta autem byla při všech třech testovacích jízdách naprosto bezproblémová. Lehce jsme se zdrželi jen v Ústí, kde byla doprava svedena do jednoho pruhu pro oba směry a kyvadlově řízena semaforem. Vzhledem k tomu, že jsme pak jeli po dálnici D8, cestovalo se příjemně a rychle. Popojíždějící kolony vozidel nás čekaly až v Praze na magistrále od Hlavního nádraží," sdělil své dojmy redaktor Motožurnálu Jan Říha.

Po železnici je to z Ústí do centra Prahy 106 kilometrů. Vlaky na této trase jezdí v intervalu jedné hodiny. běžné rychlíky se střídají s vlaky EuroCity, na něž je nutné si k jízdence připlatit 60 korun.

"Čas strávený v EuroCity není ztracen řízením auta a může být produktivně využit. V těchto vlacích většinou nechybí klimatizace ani zásuvky na připojení počítače. Lze si v nich tedy číst i pracovat," tvrdí mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Redaktorka Českého rozhlasu ale nepoužila EuroCity ale běžný ranní rychlík. "Na první pohled působil čistě a uklizeně. Ovšem jen do chvíle, než vysvitlo slunce a zářilo kupé. Objevila se ušmudlaná okna, zaprášená čalouněná sedadla a upatlané stolečky. Cestující, kteří jeli se mnou, ale potvrdili, že se mnohé v tomto ohledu už zlepšilo," uvedla redaktorka Eva Holá.

Konkurence autobusů

Velkou konkurencí vlaků na této trase jsou autobusy. Svou roli hraje hlavně cena jízdného, která je při cestě autobusem z Ústí do Prahy o 40 až 60 korun nižší než v případě rychlíku.

Ústí nad Labem spojuje s Prahou dálnice D8. Motoristům komplikuje život, že stále ještě není hotov průchod chráněnou krajinnou oblastí České středohoří.