Podle Ťoka jde o projekty, které jsou většinou již postavené a i z velké části zaplacené a problémem je, že na ně Česko nebude moci čerpat finance z evropského operačního programu doprava.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Pokud se projekty povede schválit, zůstane podle ministra nedočerpáno na silniční stavby z operačního programu doprava pro roky 2007 až 2013 kolem deseti miliard korun. Důvodem je zejména chybějící příprava staveb. Prostředky je nutné vyčerpat v letošním roce.

„Jsme v paradoxní situaci, kdy máme dost peněz, ale máme málo projektů. To se týká více silnice a méně železnice," uvedl Ťok.

Podle prezidenta Svazu podnikatelů ve stavebnictví Václava Matyáše novela zákona o EIA komplikuje investorskou přípravu staveb. Mimo jiné posiluje postavení dotčené veřejnosti v procesu schvalování staveb, které může znamenat šikanózní vstupy a soudní přezkumy.

Státní fond dopravní infrastruktury počítá v rozpočtu na letošní rok s výdaji v rekordní výši 94 miliard korun. V polovině letošního roku by mělo být schváleno financování projektů z evropského operačního programu doprava na roky 2014 až 2020.