Za smrt cestujícího letecký dopravce odpovídá až do výše 113 100 SDR (jednotky užívané MMF), což je podle současného kurzu 157 400 dolarů (3,93 miliónu korun). Násobeno počtem 144 pasažérů je to 22,7 miliónů dolarů (566 miliónů korun).

Dcera Lufthansy Germanwings by ale mohla po úterní tragédii, kdy Airbus A320 podle vyšetřovatelů úmyslně rozbil o skály v Alpách druhý pilot, čelit vyšším požadavkům na odškodnění, než je obvyklý strop. Klíčové bude, zda se Germanwings dokáží u soudu bránit obviněním, že k havárii přispěla nedbalost, řekli britskému listu právníci.

Jde například o to, zda pilota během doby zaměstnání Germanwings řádně prověřily či zda neměly předpisy vyžadovat přítomnost nejméně dvou členů posádky v kabině během letu (zavedení tohoto opatření po neštěstí oznámila řada aerolinek).

Právník: O riziku se vědělo 

Podle právníka Justina Greena z kanceláře Kreindler & Kreindler z New Yorku, která již dříve zastupovala oběti leteckých neštěstí, měly aerolinky s takovým nebezpečím počítat. Dodal, že podle některých vyšetřovacích teorií piloti záměrně havarovali s letadly Silk Air v roce 1997 a Egypt Air v roce 1999.

“To, že jeden pilot může zabít sebe a všechny na palubě, je něco, co se už stalo a o čem by každý měl vědět,” řekl Green.

Lufthansa hodlá příbuzné řádně odškodnit podle mezinárodních dohod a pomoci rodinám, je to priorita číslo jedna, řekl ve čtvrtek její generální ředitel Carsten Spohr.
Germanwings byly pojištěné u německé Allianz, která je pro podobné případy částečně zajištěná obří americkou pojišťovnou AIG. [celá zpráva]