S kým ale automobilka jedná o prodeji se zatím neví.  "Jednání nyní finišují. Rozhodnutí může přijít každým dnem," řekl agentuře ČTK dobře informovaný zdroj, jméno kupce ale nesdělil.

Podle jiného zdroje údajně jednají vlastníci automobilky již několik měsíců se společností Odien, která dříve byla poradcem vlády při privatizacích a arbitrážních řízeních. Firma však má být pouze prostředníkem pro skutečného kupce.

Firma se k prodeji vůbec nechtěla vyjádřit. "Firma jedná s potenciálními investory, ale zúčastněné strany se zavázaly k mlčenlivosti," řekl mluvčí Avie Yong-Ki Choi. K prodej by podle něj mohlo dojít koncem roku.

Daewoo Avii nezachránil

Firma Daewoo vstoupila do Avie v roce 1995. Vláda si od ní slibovala, že zachrání neprosperující společnost. Situace ve firmě však byla poté ještě horší. Společnost je od roku 1999 trvale ve ztrátě, její kumulovaná ztráta dosahuje 4,3 miliard korun. Za dodávky pro nový model D dluží kolem 150 miliónů korun.

Od roku 2000 se už několikrát debatovalo o tom, že Daewoo z Avie odejde. Konglomerát totiž v roce 2001 zbankrotoval. Jeho hlavní část koupila o rok později největší americká firma, strojírny General Motors.

Daewoo Avia loni vyrobila 858 Avií, což je o 110 vozů méně, než předchozí rok. Téměř polovinu produkce automobilka vyvezla.