Nejvýznamnějším zdrojem příjmů byli i v roce 2002 přímí klienti a reklamní agentury, uvedl Jan Pochman z Unie vydavatelů. Nejvýraznější posílení vykázaly mediální agentury. Naopak mírně poklesl obrat inzerce dodané mediálními zastupiteli, uvedli představitelé sekce.

Internet zůstane podle sekce vydavatelů i letos bezkonkurenčně nejrychleji rostoucím reklamním médiem. Svědčí to prý o jeho atraktivitě pro zadavatele i o rostoucím významu internetové inzerce. Náklady vynaložené na oslovení jednoho uživatele jsou podle vydavatelů mnohdy výrazně nižší než u ostatních médií.

Internet pomáhá i velkým firmám

Například automobilka Volkswagen během své internetové kampaně loni na podzim prodala údajně více vozů, zvýšila se i návštěvnost jejích internetových stránek. Rovněž pojišťovna Kooperativa zaznamenala pomocí reklamy na internetu více než trojnásobné zvýšení uživatelů svých stránek.

Stavební společnost Skanska využila internetové reklamy k podpoře prodeje nových bytů. Polovina osob, které si závazně rezervovaly byt v objektu Terasy Červený vrch, získala informaci prostřednictvím internetu.