V posledních měsících začal Apple podle agentury navíc masivně nabírat další pracovníky. Firma podle jednoho ze zdrojů hledala především experty v oblasti robotiky a bateriových technologií.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Apple by se ještě mohl rozhodnout projekt stopnout nebo odložit, kdyby vedení nebylo spokojeno s tím, jak postupuje, uvedly informované zdroje. Představitelé firmy se k článku Bloombergu odmítli vyjádřit.

„Je to bod zlomu, vstup na zkušební terén, který může zahájit elektrickou éru,“ řekl pro Bloomberg TV Steve LeVine, autor knihy „The Powerhouse“ o průmyslu autobaterií. Podle něj by nástup Applu znamenal rozhodující posílení hráčů na trhu. „Opravdu si GM mysleli, že se dokážou vyrovnat Tesle? Apple může,“ dodal.

Zavedeným automobilkám obvykle trvá vývoj nového automobilu pět až sedm let. Když firma začíná od nuly, uvažuje se tak o horizontu deseti let, tvrdí prezident poradenské společnosti Automotive Consulting Group Dennis Virag.

Konkurence Tesle a Googlu

Pokud by Apple uvedl na trh vlastní elektromobily, mohlo by to rozpoutat bitvu o zákazníka mezi ním a jeho potenciálními konkurenty Tesla Motors a General Motors.

Obě americké automobilky chtějí v roce 2017 uvést na trh elektrické vozidlo, které dokáže na jediné nabití ujet více než 200 mil (zhruba 321 kilometrů) a bude stát méně než 40 tisíc dolarů (964 tisíc korun). Vlastní elektromobil začal letos v provozu testovat i Google.

Apple, který své počáteční zaměření na výrobu osobních počítačů během let rozšířil na hudební přehrávače, mobilní telefony a tablety, vykázal v posledním čtvrtletí rekordní zisk 18 miliard dolarů.

Apple je také nejcennější firmou světa, jeho tržní hodnota stanovená na základě kurzu firemních akcií v únoru překročila hranici 700 miliard dolarů.