"První dvě soupravy z rámcového kontraktu by mohly jezdit do konce roku v Ostravě na mezinárodní letiště," řekl Novinkám Šťáhlavský. Podle něj budou ČD objednávat vlaky podle potřeby a na dodávky budou vždy podepisovat konkrétní smlouvy.

"České dráhy už v minulých letech objednaly 26 vlaků RegioPanter v různých konfiguracích a většinu z nich už provozují," dodal mluvčí.

Regionální, nízkopodlažní, klimatizované elektrické regiopantery už ČD nasazují v Ústeckém, Jihočeském, Jihomoravském, Olomouckém, Pardubickém a Královéhradeckém kraji. Podle Štáhlavského jsou tyto vlaky vhodné pro provoz prakticky na všech elektrifikovaných tratích v ČR.

Interiér vlaků RegioPanter

Interiér vlaků RegioPanter

FOTO: ČD

Jednotky řady 650 z rodiny RegioPanter jsou 53 metrů dlouhé, mají hmotnost 103 tun a maximální rychlost 160 km/h. Kapacita soupravy je 147 míst k sezení, z toho devět míst v 1. třídě. K dispozici jsou elektrické zásuvky pro napájení drobné elektroniky a vlaky jsou vybaveny wi-fi připojením k internetu.

Dalších 14 vlaků RegioPanter objednaly dráhy v provedení pro meziregionální rychlíkovou dopravu. Prvních šest, třídílných a pětidílných souprav, bude dodáno letos. Ostravská Škoda Vagonka patří do skupiny Škoda Transportation.