Skupina loni zvýšila meziročně počet zaměstnanců o 200 na aktuálních 4800.

Škodovka, která je dlouhodobě úspěšná na tradičních trzích střední a východní Evropy, letos opět posílí v exportu do západní Evropy, kde se zúčastní řady velkých tendrů. „V posledním období padlo jasné rozhodnutí jít směrem na západ," uvedl ředitel Ignačák.

Průlomová zakázka pro Německo

Letos budou hlavní zakázkou vlaky pro německé dráhy Deutsche Bahn, tedy NIM Express. Jde o šest šestivozových patrových elektrických souprav s rychlostí až 200 km/h. V Plzni už se od druhé poloviny loňského roku vyrábějí lokomotivy a ve Škodě Vagonka soupravy s řídicím vozem, které musí Škodovka dodat do konce roku 2016.

Kontrakt pro DB za 2,6 miliardy korun je podle ředitele průlomový a jde o letošní zakázku číslo jedna. Dalšími stěžejními zakázkami budou například RegioPantery pro dálkovou dopravu pro České dráhy a tramvaje pro Bratislavu a Prahu.

Tramvaje do Turecka, trolejbusy do Itálie

Podnik loni vyrobil přes 100 tramvají, což byl historický rekord. Tři čtvrtiny šly do zahraničí, hlavně do turecké Konyi, maďarského Miškovce, Bratislavy a Prahy, která odebrala dalších 32 vozů. Letos skupina plánuje výrobu 97 tramvají. Ty bude dodávat například do Bratislavy, Konyi a Prahy.

Trolejbusů loni Škodovka prodala více než 300 kusů, letos plánuje 220 vozů, například do Bratislavy, Maďarska a Itálie. Tramvaje a trolejbusy zajišťují už téměř polovinu tržeb skupiny. Zbytek tvoří vlaky, elektrické pohony a motory a metro.

Skupina loni dala do výzkumu a vývoje téměř jednu miliardu korun, stejně jako v minulých třech letech. „Tuto sumu chceme stoprocentně investovat i v dalších letech, pokud máme udržet konkurenceschopnost, a hlavně podpořit další růst firmy," uvedl Ignačák.