V minulém roce Škoda Auto poprvé prodala více než milión vozů, přesně 1,04 miliónu. Škoda Fabia, která na trh vstoupila koncem loňského roku, si v západní Evropě polepšila přibližně o 55 procent a ve střední Evropě o 50 procent.

"Díky naší aktuální modelové paletě a novinkám, které letos uvedeme na trh, máme dobrou startovní pozici," uvedl Werner Eichhorn, člen představenstva zodpovědný za prodej a marketing firmy.

Automobilka 17. února představí v Praze novou Škodu Superb, na trh bude uvedena v červnu.

V západní Evropě Škoda v lednu prodala 29 800 vozů, meziročně o 300 vozů méně. Na svém druhém nejsilnějším trhu, v Německu, vzrostl počet prodaných vozů o 5,7 procenta na 10 100.

Problémy v Rusku zatím necítí

Ve východní Evropě zvýšila Škoda lednové prodeje o 6,1 procenta na 7300 vozů. V Rusku automobilka „i za přetrvávajících obtížných tržních podmínek” dodala zákazníkům 5100 vozů, o osm procent více než loni v lednu.

Ve střední Evropě si automobilka polepšila o 19,6 procenta na 13 400 prodaných vozů. Na domácím českém trhu prodala 6300 aut, meziročně o 34,1 procenta více.
V Číně, na největším trhu značky, vzrostl počet dodaných vozů zákazníkům meziročně o 4,7 procenta na 28 800.

Celosvětově nejprodávanějším modelem zůstala Octavia, kterých se prodalo 39 600. Rostl i prodej modelů Rapid, Fabia a Yeti. Naopak méně než loni se prodává model Superb, Roomster a Citigo. Městský model je nejméně prodávaný - k dostání je Citigo pouze v Evropě a proti loňskému lednu prodej klesl o 16,9 procenta na 2400 vozů.