Winterkorn již loni oznámil, že hodlá do roku 2017 snížit roční náklady klíčové divize vyrábějící auta s vlajkovou značkou VW o zhruba pět miliard eur (téměř 140 miliard Kč). „U ostatních značek jsou na cestě podobně ambiciózní programy,” citoval Winterkorna server Automobilwoche.

Škoda Auto loni po zprávě o Winterkornově úsporném plánu pro klíčovou divizi VW uvedla, že vyhodnocuje procesy a strukturu v podniku a snaží se nastavit efektivnější provoz.

Prodej koncernu Volkswagen v loňském roce poprvé v historii překonal deset miliónů vozů a Škoda Auto poprvé pokořila hranici miliónu prodaných aut. Volkswagen je z hlediska prodeje největší automobilkou v Evropě a nejpozději do roku 2018 chce být největší automobilkou na světě.

Hospodářské výsledky za loňský rok Volkswagen ještě nezveřejnil. V samotném třetím čtvrtletí stoupl provozní zisk koncernu o 16 procent na 3,23 miliardy eur. Mezi značky koncernu Volkswagen patří vedle Škody také Audi, Porsche, Bentley, Bugatti, Lamborghini či Seat.