Výroba by se měla rozjet na podzim příštího roku. Už od letošního září by ale Dánové měli působit v pronajaté hale bývalého skladu barev automobilky Tatra.

"Kopřivnici jsme si vybrali z nabídky téměř čtyřiceti lokalit ve třech zemích. Rozhodla průmyslová tradice kraje," vysvětlil výkonný ředitel Bang&Olufsen John Bennett-Therkildsen. Celková výše investice je zatím půl miliardy korun.

Spokojenost neskrývá ani agentura Czechinvest, jež prodej zprostředkovala. "Získat tak prestižní značku je hodně důležité. Je to výborná reference a signál pro další renomované firmy, že dokážeme nejnáročnějším výrobcům nabídnout to, co pro své projekty potřebují," řekl projektový manažer CzechInvestu Tomáš Novák.

Starosta Kopřivnice Jiří Tichánek (ČSSD) považuje příchod investora za průlom. Dosud se totiž do průmyslové zóny stěhovaly jen firmy z automobilového průmyslu. 

Luxusní elektroniku Češi moc nekupují

Dánská firma se specializuje na elektroniku se špičkovým designem do bytů a kanceláří. "Firma je známá tím, že si pečlivě vybírá své dodavatele a maximálně dbá na kvalitu," řekl vedoucí značkové prodejny společnosti v Ostravě Pavel Tománek.

Další značková prodejna je v Praze, ale například ve Vídni má firma devět specializovaných obchodů. "Češi zatím reagují na tyto exkluzívní výrobky vlažně. Většinou chtějí nejlevnější výrobky známé z reklam," řekl Tománek.

Televize s úhlopříčkou 80 cm, které jiní výrobci prodávají v Česku za 15 tisíc korun, prodává Bang & Olufsen kolem 250 tisíc korun.