Článek
„S novým prodejním rekordem, tedy s více než jedním miliónem prodaných vozů za jeden rok, značka postoupila do ‚ligy mistrů’ mezi velkými světovými automobilkami,” uvedl předseda představenstva společnosti Winfried Vahland.
Řadu loňských novinek tuzemské značky zahájila v březnu futuristická studie VisionC, z níž vycházejí i nové modely. V průběhu roku 2014 následovala Octavia G-TEC, Octavia Scout a tři varianty Monte Carlo pro modelové řady Citigo, Yeti a Rapid Spaceback. Tečku za loňským rokem udělala v listopadu nová fabia třetí generace.
V letošním roce bude obnova nabídky pokračovat. V polovině ledna dorazí na trh nový vůz Fabia Combi. V únoru oslaví v Praze svou světovou premiéru nový superb, který bude začátkem března představen také na autosalónu v Ženevě. Zahájení prodeje nové generace modelu Superb je plánováno na polovinu roku 2015.
V západní Evropě se značka Škoda v roce 2014 rozvíjela lépe než celkový trh, prodeje vzrostly o 11,8 procenta na 413 200 vozů. Mírně klesl prodej ve východní Evropě včetně Ruska ze 125 tisíc na 119 tisíc prodaných aut.
Naopak ve střední Evropě prodej rostl ze 127 na 150 tisíc prodaných vozů. Na domácím trhu v České republice vzrostly prodeje automobilky na 70 200 vozů z 60 tisíc prodaných aut v roce 2013.
V Číně, na celosvětově největším trhu značky, vzrostl počet dodávek zákazníkům téměř o čtvrtinu na 281 400 vozů.
Volkswagen překonal metu deseti miliónů
Milník v prodeji vozů loni překonal i celý koncern. Podle agentury DPA, která analyzovala prodeje jednotlivých značek, prodal Volkswagen loni přes deset miliónů vozů.
Koncern sdružuje značky Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda Auto, Bentley, Bugatti, Porsche, Lamborghini i výrobce nákladních vozů MAN a Scania.