„S novým prodejním rekordem, tedy s více než jedním miliónem prodaných vozů za jeden rok, značka postoupila do ‚ligy mistrů’ mezi velkými světovými automobilkami,” uvedl předseda představenstva společnosti Winfried Vahland.

Řadu loňských novinek tuzemské značky zahájila v březnu futuristická studie VisionC, z níž vycházejí i nové modely. V průběhu roku 2014 následovala Octavia G-TEC, Octavia Scout a tři varianty Monte Carlo pro modelové řady Citigo, Yeti a Rapid Spaceback. Tečku za loňským rokem udělala v listopadu nová fabia třetí generace.

Vůz modelové řady Yeti

Vůz modelové řady Yeti

FOTO: Škoda Auto

V letošním roce bude obnova nabídky pokračovat. V polovině ledna dorazí na trh nový vůz Fabia Combi. V únoru oslaví v Praze svou světovou premiéru nový superb, který bude začátkem března představen také na autosalónu v Ženevě. Zahájení prodeje nové generace modelu Superb je plánováno na polovinu roku 2015.

V západní Evropě se značka Škoda v roce 2014 rozvíjela lépe než celkový trh, prodeje vzrostly o 11,8 procenta na 413 200 vozů. Mírně klesl prodej ve východní Evropě včetně Ruska ze 125 tisíc na 119 tisíc prodaných aut.

Nové modely, které vycházejí z futuristická studie VisionC.

Nové modely, které vycházejí ze studie VisionC.

FOTO: Škoda Auto

Naopak ve střední Evropě prodej rostl ze 127 na 150 tisíc prodaných vozů. Na domácím trhu v České republice vzrostly prodeje automobilky na 70 200 vozů z 60 tisíc prodaných aut v roce 2013.

V Číně, na celosvětově největším trhu značky, vzrostl počet dodávek zákazníkům téměř o čtvrtinu na 281 400 vozů.

Volkswagen překonal metu deseti miliónů

Milník v prodeji vozů loni překonal i celý koncern. Podle agentury DPA, která analyzovala prodeje jednotlivých značek, prodal Volkswagen loni přes deset miliónů vozů.

Koncern sdružuje značky Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda Auto, Bentley, Bugatti, Porsche, Lamborghini i výrobce nákladních vozů MAN a Scania.