Zvýšení platí od 1. dubna do 31. března 2004. Všechny ostatní bonusy a nadstandardní složky platu včetně zachování třináctého platu zůstávají na úrovni loňského roku. Obě strany se také dohodly, že bude zvýšen rozpočet pro sociální výdaje a zachován příspěvek zaměstnavatele k penzijnímu připojištění 150 korun měsíčně.

"Pro obě vyjednávající strany je dosažený kompromis přijatelný. Ke konsensu přispěl i návrh zprostředkovatele Ivana Fišery," řekl mluvčí firmy. Zvýšení mezd se týká všech tarifních zaměstnanců, tedy většiny z 21 291 kmenových zaměstnanců firmy. Zvyšovat platy se nebudou několika stovkám smluvním zaměstnancům, mezi kterými jsou například vedoucí pracovníci.

Dnešní mzdová dohoda je pouze součástí kolektivní smlouvy pro rok 2003. Ta bude podepsána zřejmě v nejbližších dnech.

 

Mzdová vyjednávání se ve Škodě Auto táhla již od prosince. Obě strany uvízly na mrtvém bodě ve chvíli, kdy odbory požadovaly zvýšení minimálně o 10,5 procenta, zatímco firma chtěla zvýšit letos platy o tři procenta. Na návrh odborů se do kolektivního vyjednávání zapojil zprostředkovatel Ivan Fišera. V novodobé historii automobilky je to poprvé, co se obě strany nedokázaly shodnout na kompromisu samy.

Odboráři návrh kompromisu rozšířili již koncem minulého týdne mezi zaměstnanci, aby jej podrobili diskusi. Vedení odborů hodlalo souhlasit s návrhem jen v případě, že jej přijme i většina zaměstnanců. Odboráři začátkem týdne prohlásili, že pokud by se dnes obě strany nedohodly, museli by vyhlásit stávkovou pohotovost. Přípravou stávky se vážně zabývali již několik týdnů a dokonce si pro tento případ nechali složit i vlastní odborářskou píseň.