"V roce 2015 poroste trh slevových serverů v mírnějším tempu od pěti do deseti procent. Přestože i v tomto roce došlo ke snížení počtu slevových serverů, nešlo o žádný dramatický úbytek," uvedl ředitel Skrz.cz Petr Kováčik. Na konci loňského roku na českém trhu fungovalo 55 slevových portálů.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Letos skončil např. dříve třetí největší slevový server Zapakatel.cz, v úpadku je portál Nebeslev.cz. [celá zpráva]. Nyní Skrz.cz registruje 40 aktivních slevových serverů.

Bývalo jich přes dvě stě

První slevové servery se v Česku objevily v roce 2009, v roce 2010 jich fungovalo přes sto a v polovině roku 2011 více než dvě stě.

"Z tohoto pohledu je největší vlna konsolidace trhu ukončena, přesto lze očekávat, že jednotky slevových serverů budou končit i v průběhu příštího roku. Kromě toho lze očekávat další zvyšování rozdílů mezi velkými a malými slevovými servery. Lze očekávat, že na konci příštího roku bude TOP 5 serverů ovládat více než 90 procent trhu," dodal Kováčik.

Roste zájem o zážitky

Na neustálém růstu tržeb se podle něj podílí zkvalitňování služeb slevových serverů a také zvyšování úrovně jejich nabídky. Stoupá také průměrná výše objednávky, která dosáhla 900 korun.

„Proti předešlým rokům letos lidé výrazně více nakupovali zejména zážitkové akce, například rodinné pobyty v aquaparcích, wellness pobyty či kulturní akce,” řekl Novinkám mluvčí Slevomatu Tomáš Holý.

Podle statistik se největšímu slevovému serveru v Česku podařilo v jednom týdnu před Vánocemi prodat 80 tisíc vstupenek, pobytů, masáží, degustačních menu a podobně.