Ministerstvo je podle listu přesvědčeno, že nepochybilo a soud mu dá za pravdu.

Letiště Vodochody patří do skupiny Aero, kterou ovládá firma Penta. Ta chce z původně továrního letiště udělat nákladem zhruba tří miliard korun letiště pro nízkonákladové aerolinie. Na posudek EIA čekala roky.

„Musí se to vyjasnit. Pokud by takovéto zpětné zásahy byly v pořádku, tak jakýkoli developer ztrácí právní jistotu,“ řekl E15 Kačur.

Ministerstvo zrušilo ekologický posudek (EIA) k rozšíření letiště v červnu, investor podal proti rozhodnutí rozklad, ministerstvo ale později zrušení EIA potvrdilo.

Proti stavbě se zvedl odpor okolních obcí

Proti stavbě se zvedl odpor okolních obcí.

FOTO: archiv Právo

Kladný posudek vydalo ministerstvo loni v říjnu. Obsahoval přes 120 podmínek, které investor musí splnit, šlo například o dostavbu přivaděče na dálnici D8 nebo omezení pro noční lety.

Kvůli stížnostem starostů okolních obcí, kteří podali 40 podnětů, ho ale ministerstvo letos na jaře prověřovalo. Podle něj posudek obsahoval procesní chyby v oblasti vodního hospodářství a nesprávné navýšení hlukových limitů o takzvanou korekci.