„Nejen před Vánocemi se nejrůznější nebankovní subjekty snaží nalákat spotřebitele na nabídku zprostředkování nebo poskytnutí úvěru za tzv. výhodných podmínek k uzavření smlouvy, což se jim i díky nedostatečné finanční gramotnosti zájemců o získání úvěru daří. Spotřebitel ve finanční tísni často podepíše, vzhledem k neznalosti zákonů, úvěrovou smlouvu s velmi nevýhodnými podmínkami,” řekl mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Inspektoři uložili poskytovatelům a zprostředkovatelům spotřebitelských úvěrů celkem 30 pokut celkem za 1,4 miliónu korun. Nejčastěji bylo porušováno ustanovení zákona týkající se obsahových náležitostí reklamy spotřebitelského úvěru.

"Mezi nejzávažnější zjištění patří použití telefonního čísla s vyšší než běžnou cenou při nabídce zprostředkování spotřebitelského úvěru," uvedl ředitel ČOI Mojmír Bezecný.

Nedostatky ČOI zjistila i v poskytování informací ve smlouvách sjednávajících spotřebitelský úvěr. V deseti případech inspektoři zjistili porušení zákazu používání klamavých obchodních praktik.

Na inspekci se se stížností na spotřebitelské úvěry ve třetím čtvrtletí obrátilo 121 lidí.