Ředitel rokycanského závodu Jan Lenický potvrdil, že lidé z lednové výplaty ještě nedostali ani korunu. Krajním termínem přitom byl 28. únor. "Tento týden by snad mohli dostat zálohu. Jak velkou, to ukáže až to, jaké budeme mít obchodní úspěchy," prohlásil ředitel, podle něhož celou mzdu zaměstnanci obdrží snad do dvou týdnů. "Prosincová výplata byl vyplacena v termínu," dodal.

O kapitálu a sezóně

Důvodem současných problémů je podle Lenického nedostatek provozního kapitálu. "S tím se ale na počátku roku potýká většina firem vyrábějících kola. Není totiž sezóna. Ta začíná v březnu, v září přichází pravidelně pokles, následuje předvánoční oživení a opět stagnace," vysvětlil ředitel.

Z výrobních linek rokycanské společnosti nyní sjíždí kolem stodeseti kol denně, což zhruba odpovídá stavu před převzetím firmy. Majitel Bike Technology&Public Relations Josef Kozumplík přitom v prosinci uváděl, že by zde od února mohla denní produkce stoupnout na 200 až 300 kol, tedy na úroveň roku 1989. "Není vyloučeno, že se při dostatku zakázek na tuto úroveň skutečně dostaneme," podotkl Lenický.

Počet zaměstnanců v bývalém Favoritu od listopadu klesl z pětaosmdesáti na šedesát. "Nejedná se však o propouštění," upozornil ředitel. "Část lidí přešlo do vyčleněného obchodního oddělení, několik jich odešlo samo. Naopak je ale možné, že budeme přibírat deset až patnáct pracovníků do výroby," dodal.