Bývalý ministr dopravy Antonín Prachař (ANO) na místě sesuvu ve středu řekl, že celá dálnice má být dokončena do konce roku 2016.

Nejprve se odtěží horní část sesuvu a zahájí se jeho odvodnění. Výstavba posledního úseku dálnice má mnohaleté zdržení a dostavba se zatím stále oddaluje. „Kdyby hejtman Ústeckého kraje udělal to, o co jsme ho žádali někdy v srpnu a vyhlásil stav nebezpečí, tak bychom tu dnes stáli a ten svah mohl být z podstatné části hotový,“ řekl Prachař.

Hejtman Ústeckého kraje Oldřich Bubeníček (KSČM) dříve řekl, že pro vyhlášení stavu nebezpečí nebyl zákonný důvod. Zakázku pak na sanaci svahu získaly bez výběrového řízení kvůli hrozbě dalšího sesuvu stavební společnosti Eurovia CS, Metrostav, Stavby mostů Praha a Berger Bohemia.

Ministr financí Andrej Babiš (uprostřed), ministr životního prostředí Richard Brabec (vpravo), končící ministr dopravy Antonín Prachař (není na snímku) a kandidát na ministra dopravy Dan Ťok (vlevo) navštívili místo sesuvu, kde byla zahájena sanace.

Ministr financí Andrej Babiš (uprostřed), ministr životního prostředí Richard Brabec (vpravo), končící ministr dopravy Antonín Prachař (není na snímku) a kandidát na ministra dopravy Dan Ťok (vlevo) navštívili místo sesuvu, kde byla zahájena sanace.

FOTO: Libor Zavoral, ČTK

Podle Prachaře se řeší ještě dva problémy, odvolání proti povolení sanace sesuvu, které podalo ekologické sdružení Děti Země a problém s jedním vlastníkem pozemku, který si stanovil poplatek, že vodoteč povede přes jeho pozemek. „Byli jsme nuceni udělat drobnou změnu projektu, abychom ho obešli,“ uvedl Prachař.

Podle Prachaře je reálný termín dokončení celé dálnice, která spojuje Prahu s Německem, na konci roku 2016. Budoucí ministr dopravy Dan Ťok řekl, že stavební firmy jsou schopny dálnici v tomto termínu dokončit, což přislíbily. „Budu s nimi jednat o tom, aby se jejich verbální příslib vtělil do dodatku smlouvy,“ řekl Ťok.