Hlavní obsah

Ceny ojetin vzrostly za rok v průměru o 30 tisíc

Právo, gin

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ceny ojetin u nás vzrostly během roku v průměru o 30 tisíc. Vyplývá to z analýzy trhu ojetin, kterou provedla společnost Cebia. Zatímco podle ní v lednu až září loňského roku byla průměrná cena ojetiny 168 tisíc, letos ve stejném období poskočila na 202 tisíce. Stále nejvíce motoristů ovšem šilhá po vozech do sto tisíc korun.

Článek

Zároveň se zkrátila doba prodeje jednoho ojetého vozu. Loni podle Cebie trval prodej ojetého vozidla průměrně 80 dní a letos ve stejném období jen 65 dní. Nejpopulárnějšími mezi ojetými vozidly jsou Škoda Octavia a Fabia, VW Golf, roste zájem o Hyundai.

Co se reklamací týče, tak sice nový občanský zákon posílil teoreticky práva kupujících, v praxi však mají bazary tak vyladěné smlouvy, že je víceméně na nich, zda například za skrytou vadu poskytnou slevu.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Autobazary se kryjí smlouvami, z nichž v podstatě vyplývá, že motor je opotřebovaný, převodovka je opotřebovaná, tlumiče jsou opotřebované…

„Reklamace většinou trvá tak dlouho, že hodnota vozu s časem klesne a zákazník se nemusí domoci svých peněz zpět. Případy reklamací končí většinou buď mimosoudní dohodou, tedy slevou z kupní ceny, opravou, nebo i vrácením vozidla, či zkrátka neuznáním oprávněnosti reklamace. Soudní spor je ale často vzhledem k průměrné ceně ojetého vozidla a nejistému výsledku neefektivní,“ míní ředitel Cebie Tomáš Pajer.

Reklama

Výběr článků

Načítám