Zároveň se zkrátila doba prodeje jednoho ojetého vozu. Loni podle Cebie trval prodej ojetého vozidla průměrně 80 dní a letos ve stejném období jen 65 dní. Nejpopulárnějšími mezi ojetými vozidly jsou Škoda Octavia a Fabia, VW Golf, roste zájem o Hyundai.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Co se reklamací týče, tak sice nový občanský zákon posílil teoreticky práva kupujících, v praxi však mají bazary tak vyladěné smlouvy, že je víceméně na nich, zda například za skrytou vadu poskytnou slevu.

Autobazary se kryjí smlouvami, z nichž v podstatě vyplývá, že motor je opotřebovaný, převodovka je opotřebovaná, tlumiče jsou opotřebované…

„Reklamace většinou trvá tak dlouho, že hodnota vozu s časem klesne a zákazník se nemusí domoci svých peněz zpět. Případy reklamací končí většinou buď mimosoudní dohodou, tedy slevou z kupní ceny, opravou, nebo i vrácením vozidla, či zkrátka neuznáním oprávněnosti reklamace. Soudní spor je ale často vzhledem k průměrné ceně ojetého vozidla a nejistému výsledku neefektivní,“ míní ředitel Cebie Tomáš Pajer.