Hlavní obsah

Cesta vlakem z Prahy do Vídně se zkrátí na čtyři hodiny

Vídeň/Praha

Cesta vlakem z Prahy do rakouské metropole bude od prosince trvat o půl hodiny méně, díky přestavbě vídeňského uzlu se cesta zkrátí na čtyři hodiny a deset minut.

Foto: Leonhard Foeger, Reuters

Nové hlavní nádraží ve Vídni

Článek

Vlaky začnou zastavovat na vídeňském hlavním nádraží, které Rakušané začali stavět před osmi lety. „Nové nádraží má pro Vídeň klíčový přínos v tom, že všechny vlaky mohou nejen do centra metropole zajet, ale také jím projet,” řekl ve středu vedoucí projektu přestavby Vinzenz Friedel Kroner.

Nové nádraží totiž vzniklo na místě dvou koncových Ostbahnhof a Südbahnhof, kam přijel poslední vlak v roce 2009. Od té doby musela všechny vlaky pojmout okolní nádraží. „O řešení vídeňského uzlu se začalo hovořit už od roku 1899, ale trvalo více než 100 let, než se na něm začalo pracovat," vysvětlil Kroner.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Cena za stavební práce se vyšplhala na jednu miliardu eur (27,5 mld korun). Nádraží však zabírá jen polovinu z uvolněné stohektarové plochy. Druhou polovinu si koupili investoři. „Investice se včetně nádraží pohybuje mezi čtyřmi a pěti miliardami eur a předpokládá se, že území by mělo být zastavěné v roce 2025," poznamenal Kroner.

Foto: Leonhard Foeger, Reuters

Nástupiště na novém hlavním nádraží ve Vídni

Nové vídeňské nádraží má v prvním patře pět nástupišť s deseti kolejemi, v přízemí vede dvojkolejná trasa pro metro a příměstské vlaky. V přízemí i v prvním patře jsou obchodní galerie, ve dvou podzemních podlažích je parkoviště s 800 místy a technické zázemí. Projektanti počítají s tím, že až bude nádraží v plném provozu, projede přes něj tisíc vlaků denně a projde 100 tisíc lidí.

Reklama

Výběr článků

Načítám