Nedostatek řidičů se v současné době podle mluvčího Česmadu Martina Felixe projevuje natolik, že některé dopravní firmy by rády přikoupily nová vozidla, ale protože je nemá kdo řídit, auta nekoupí a nabídky přeprav odřeknou. Tento stav podle něj ve svém důsledku poškozuje celou ekonomiku.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

V říjnu proto sdružení rozjelo kampaň na podporu získání nových řidičů. Po celém Česku je budou lákat téměř dvě stovky billboardů, které nakreslil karikaturista Zdeněk Hofman. Na jednom z nich stojí dlouhá fronta barevných postaviček před úřadem práce a sleduje projíždějící kamión. „Nestůjte zbytečně ve frontě, zkuste to jako řidička či řidič z povolání,” píše se na billboardu.

„Uvědomujeme si, že získat patřičné řidičské oprávnění, průkaz profesní způsobilosti a vůbec zjistit, co všechno profese řidiče obnáší, není nijak jednoduché. Nabízíme proto všem zájemcům pomocnou ruku. Naše dceřiná firma Institut silniční dopravy pomůže adeptům řidičského povolání získat všechny potřebné informace,” uvedl generální tajemník sdružení Vojtěch Hromíř.

Na kampaň vedle Česmadu přispěla i řada velkých výrobců nákladních aut a autobusů.