Konkrétní závěry na jednání nepadly, všechny strany budou podle něj o situaci aerolinek dále jednat, uvedl předseda představenstva ČSA Jozef Sinčák. "Je prostor se dále setkávat a situaci řešit tak, aby byla kompromisní pro zaměstnance i zaměstnavatele," dodal. Konkrétní parametry se podle něj budou dojednávat na pracovních schůzkách příští týden.

"Ke sblížení stanovisek managementu a nás dnes v žádném případě nedošlo," reagoval Pomajbík. Vedení ČSA má podle něj předložit veškeré smlouvy a udělat jejich analýzu tak, aby se mohlo příští týden jednat. Před propouštěním se prý měla udělat analýza. Není podle něj zdokumentováno, na základě čeho se má kolik lidí z které profese propouštět.

Sinčák ze slov Babiše vyrozuměl, že je silná vůle ze strany státu a korejské strany o navýšení kapitálu. Konkrétní částka na jednání nezazněla, upozornil.

Odborům se nelíbí přístup Korean Air

Na nedostatek komunikace ze strany vedení společnosti si odbory dlouhodobě stěžují. Rovněž se jim nelíbí přístup firmy Korean Air. Ta v loňském roce do tuzemského dopravce majetkově vstoupila a očekávaly se od ní investice a následné zlepšení hospodářské situace v ČSA.

ČSA vykázaly vloni ztrátu 922 miliónů korun. V současnosti společnost zaměstnává 230 pilotů, téměř 400 palubních průvodčích a téměř 270 pracovníků v administrativě. V roce 2011 dopravce podle výroční zprávy zaměstnával bezmála 1500 lidí, z toho 292 pilotů a 613 letušek a stevardů. Rok předtím personál dopravce představovalo přes 2000 lidí, z toho 415 pilotů a 752 palubních průvodčí.