Výrobce, který zaměstnává pouze sedm lidí, nebyl schopen tak velikou objednávku zajistit sám. Přiznal však, že hlavní roli hrály nižší náklady.

"Kvůli velkým sériím jsme se z důvodu nákladů museli obrátit na českou továrnu. Jde o jednání mezi dodavatelem a odběratelem v globalizované ekonomice. Snažíme se najít produkt nejvyšší kvality za nejlepší cenu," citovala výrobce AFP.

Organizátoři ze svazu Medef se hájí, že v Česku byl vyroben jen kovový podklad. Nápis na barevném poli je prý ryze domácího původu. „Uvědomte si, že v celém průmyslovém odvětví ve světě jsou díly, které přicházejí z té či oné strany a opravdu větší část tohoto odznáčku je vyrobena ve Francii," řekl k tomu předseda svazu Medef Pierre Gattaz.

Dělají si srandu, glosují lidé

Kauza si vysloužila řadu sžíravých komentářů. "Jeden milión pracovních míst. Ano, ale jinde!" byla jedna z reakcí v internetové diskuzi pod článkem zveřejněným na serveru týdeníku Le Point. Jiní diskutéři rovnou hovořili o ostudě, cynismu a ztráty prestiže značky Made in France.

Počet registrovaných nezaměstnaných ve Francii se v září vyšplhal na nový rekord 3,296 miliónu osob. Svaz zaměstnavatelů Medef vyzývá ke snížení daní a uvolnění více peněz z rozpočtu podnikům, aby mohly vytvářet nová pracovní místa.