O chystaném převzetí se už delší dobu spekulovalo a zástupci Viacomu ve čtvrtek potvrdili, že už na ně akcionáři Vivy podíl převedli.

Proti spojení budou zřejmě u antimonopolních úřadů protestovat ostatní německé televizní stanice i hudební vydavatelství. Viacom totiž nyní ovládá drtivou většinu televizního hudebního trhu v Německu.

Stanice Viva hospodaří se ztrátou. Doplatila na pokles reklamního trhu v Německu. Například reklama v televizi od roku 2000 klesla zhruba o 20 procent, což vyústilo ve ztrátu, která v případě Vivy v loňském roce dosáhla asi 4,4 miliónu eur. Tržby činily 114 miliónů eur.

Idea konkurence padla

Kanál Viva se objevil v roce 1993 jako konkurence pro stanici MTV, která vstoupila na německý trh.

Zaměřuje se více na německou hudební scénu, kterou MTV často opomíjela. Viva má dva kanály, které mají na trhu podíl kolem 3,2 procenta v relevantní věkové skupině 14 až 29 let.

Viacom patří společně s AOL Time Warner a NBC Universal k největším mediálním koncernům . Specializuje se na kabelové vysílání, rozhlasové vysílání a také venkovní reklamu. Kromě kanálu MTV společnosti patří například síť televizí CBS nebo filmová a televizní studia Paramount Pictures.