„Nacházíme se v jednoznačně v nejmodernějším areálu dopravních podniků v Evropě,“ prohlásil Michal Kraus, generální ředitel PMDP.

Zároveň se jedná o jeden z největších českých PPP projektů, založených na spolupráci veřejného a soukromého sektoru - základnu vybudovala ve svém areálu Škoda Transportation a údržbu vozů provádí její dceřiná firma Škoda City Service. Město za komplex i poskytované služby zaplatí celkem dvanáct miliard korun ve splátkách rozložených do devětadvaceti let.

Velikost i délku kontraktu kritizoval někdejší ministr financí Miroslav Kalousek a jako problematický loni označila tento projekt i Bezpečnostní informační služba.

Nové depo plzeňských dopravních podniků

Nové depo plzeňských dopravních podniků

FOTO: Škoda Transportation

„Odpovědí je, že základna stojí a funguje,“ řekl Právu plzeňský primátor Martin Baxa (ODS). „Myslím, že bude tento projekt doceněn až v příštích letech. Jednorázově bychom nebyly tak velkou akci schopni realizovat. Město se tímto způsobem vlastně zavázalo k dlouhodobé udržitelnosti veřejné dopravy,“ doplnil Baxa.

Místa je dost

Komplex umožňuje parkování i servis všech 112 městských autobusů a 86 trolejbusů. „Kapacitně by mohlo depo pojmout ještě o třetinu vozidel víc,“ upozornil Kraus. Areál má plochu 11,6 hektaru, dříve se plzeňská dopravní flotila tísnila na třetinovém prostoru, ve více než sto let staré vozovně nedaleko centra města.

„Dlouhodobě nesplňovala požadavky pro bezpečné parkování, ani pro rozvoj technologického zázemí,“ připomněl Kraus.

Venkovní parkoviště u nového depa

Venkovní parkoviště u nového depa

FOTO: Škoda Transportation

Nový areál vznikl přestavbou bývalé osmihektarové průmyslové haly, takzvané Lokomotivky. „Zůstaly z ní jen základy a nosné konstrukce,“ poznamenal Josef Bernard, generální ředitel Škody Transportation. Práce začaly před dvěma roky. „Problémů byly desítky, přesto se podařilo dobu výstavby o rok zkrátit,“ konstatoval Bernard.