V téměř polovině případů se jednalo o užívání nekalých obchodních praktik.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

"Obchodníci nejčastěji neposkytli úplné, přesné nebo pravdivé informace o nabízených produktech, o obchodních podmínkách nebo zamlčeli důležité informace, které mohly zásadním způsobem ovlivnit rozhodnutí spotřebitele o uzavření smlouvy," uvedl Bezecný.

V období od začátku dubna do konce června provedli inspektoři ČOI celkem 219 kontrol. V nich kontrolovali především to, jak internetoví prodejci plní povinnosti vyplývající ze zákona o ochraně spotřebitele a dalších právních předpisů.

V prvním čtvrtletí zjistila ČOI prohřešky u necelých tří čtvrtin kontrol e-shopů. Udělila za ně pokuty za 1,2 miliónu korun.

Pokračují kontroly předváděček

Česká obchodní inspekce zkontrolovala ve druhém čtvrtletí také 207 předváděcích prodejních akcí, u nichž její inspektoři zjistili nedostatky ve 170 případech.

Trvalým problémem zůstává odstoupení od smlouvy spotřebitelů, kteří na akci uzavřeli kupní smlouvy. "Doporučuji se těchto akcí neúčastnit," uvedl šéf inspekce Bezecný. Spotřebitelům také radí neposkytovat při těchto akcích o sobě žádné údaje a nezvat prodejce do bytu.

Od dubna do konce června uložila při kontrolách sankce za nedostatky při předváděcích akcí přesahující pět miliónů korun.