Firmy Karlovarská korunní kyselka a Kyselka Praga vystoupily ze svazu po jeho zasedání minulý týden.

"Je to příliš čerstvé. Zprávu vím teprve od rána. Pravděpodobně se k tomu členové svazu nebo výboru sejdou a teprve pak vydáme nějaké vyjádření," řekla předsedkyně svazu Jana Ježková. Členy svazu chce neprodleně informovat.

Svaz se postavil na stranu Magnesie

Organizace se sešla na podnět Karlovarských minerálních vod (KMV) a měla se vyjádřit ke spornému spotu, jehož stažení z médií nařídil v úterý plzeňský krajský soud.

Výrobce Magnesie tvrdí, že reklama je klamavá a snaží se přetáhnout spotřebitele k minerální vodě Korunní. To ale KKK od samého počátku odmítají.

Obchodní ředitel firmy Alphaduct Tomáš Urban tvrdí, že o podobných věcech svaz vůbec rozhodovat nemá. "Toto jednání je v rozporu s posláním svazu. Do jeho kompetencí v žádném případě nepatří posuzování a veřejné komentování obchodní činnosti členů svazu," uvedl Urban. Firma Alphaduct zastupuje KKK a právě ona je autorem kontroverzní reklamy.

Spor o hořčík

Podle KMV spot obsahuje nepravdivý údaj. Má jím být pasáž obsahující tvrzení: "Minerální vody obsahují magnesium, které potřebujeme pro správnou funkci srdce, jenže některé minerálky mají magnesia mnoho, a proto je musíme střídat. Vysoký obsah magnesia v lidském těle totiž může způsobit necitlivost. Korunní ale obsahuje vyvážený poměr minerálů Optimineral, a proto ji můžeme pít bez obav každý den."

Magnesia tvrdí, že právě odkazem na "magnesium" Korunní jasně ukazuje na konkurenční výrobek. V opačném případě by měla používat slovo horčík.