Lunchtime.cz v roce 2008 založili Adam Kurzok a Igor Třeslín.

„Oba jsme tehdy studovali v Brně a přemýšleli jsme, jak spolu začít podnikat, napsali jsme na papír pár projektů. A jelikož jsme sami hledali, kam jít na oběd, a museli obcházet restaurace, řekli jsme si – co na to udělat stránku? Tak jsme se do toho pustili, udělali to a od té doby frčíme,“ řekl Novinkám Třeslín.

Kurzok prodal před asi dvěma a půl lety svůj sedmdesátiprocentní podíl slovenské firmě, od které jej nyní také odkoupilo Zomato. Projekty kolem jídla opustil a nyní se věnuje hlavně svému „Facebooku pro firmy”, společnosti Daty.cz.

Třeslínovi tehdy připadlo třicet procent, které nyní prodal indické firmě za 13,5 miliónu korun. U projektu dál zůstává, v Zomato bude působit jako manažer pro Česko a Slovensko a expanzi do střední a východní Evropy.

Ve stejném roce jako Lunchtime založili v Indii Deepinder Goyal a Pankaj Chaddah firmu Zomato. Společnosti se v krátkém čase podařilo expandovat do více než sto měst v Indii a dalších čtrnácti zemích.

Založili si i budoucí konkurenci

Spoluzakladatel Lunchtime.cz Adam Kurzok přitom před prodejem z firmy Lunchtime.cz vyčlenil společnost PizzaTime.cz, specializovanou na rozvoz pizzy a suši. Tu v roce 2012 koupil fond SG Ventures, který založil spolumajitel Slevomatu Tomáš Čupr. Službu poté přejmenovali na Damejidlo.cz. Z ní se stala současná jednička v rozvážce jídla v Česku.

Třeslín si ale nemyslí, že by si firmy přímo konkurovaly. Zomato je podle něj úplně jiný byznys. Jídlo nerozváží, živí se prodejem reklamy na restaurace a zaměřují se hlavně na snídaně, večeře, bary, kavárny. Tím se dobře doplní s českou službou zaměřenou hlavně na obědy.

„Skloubíme dohromady naše pojetí menu a jejich katalog restaurací a sociální sítě,“ přiblížil budoucí plány Třeslín.

Od roku 2013 v Česku funguje také internetová rozvážka jídla Foodpanda.