„Poslední informace, kterou jsme z Rakouska dostali, je, že na základě vyhodnocení objemu dopravy zvažují, jestli zachovat formu čtyřproudé dálnice, nebo stavbu redukovat jen na dva jízdní pruhy,“ potvrdil Právu nepříjemnou informaci starosta Mikulova Rostislav Koštial (ODS).

Česká strana ale počítá s tím, že rakouská dálnice bude mít až na hranice čtyři pruhy, a v tomto formátu je také naprojektováno pokračování na našem území. Jeho první část, navazující na rakouskou rychlostní komunikaci, je současně i obchvatem Mikulova.

„Na projektu na naší straně hranice se nic nemění, komunikace bude čtyřproudá,“ potvrdil zachování plánovaného charakteru obchvatu města starosta.

Stavba v ohrožení

Zprávu o možném přehodnocení a redukci rakouského projektu Koštial nepřeceňuje. „Stále je to jen ve fázi úvah, žádné definitivní rozhodnutí nepadlo, tak bych tomu ještě nepřikládal nějaký velký význam,“ řekl.

Platný je ale termín, kdy chtějí Rakušané svou silnici přivést na hranici s Českem. V roce 2018 chtějí mít hotovo. To na naší straně hranice je situace horší. Zrušení Zásad územního rozvoje kraje stavbu ohrozilo. Jedinou částí, která se může stavět, je úsek u Mikulova. Protože je současně obchvatem města, zrušení zásad se jej netýká.

„Je pro mne dobrá zpráva, že v případě Mikulova můžeme pokračovat bez ohledu na zrušené Zásady územního rozvoje kraje,“ potvrzuje ministr dopravy Antonín Prachař a starosta dodává, že v podstatě je vše připraveno.

Po vybudování obchvatu budou do dostavby další části motoristé přejíždět z nové vozovky na původní spojnici z Mikulova do Březí. Kraj, kterému tato cesta patří, slíbil pomoc s jejími úpravami, aby snesla nápor mezinárodní dopravy.