Pravidla porušilo tedy 38 procent kontrolovaných společností. Ve srovnání s minulým čtvrtletím se poměr nedostatků při srovnatelném počtu kontrol zvýšil o 12 procent.

Plná třetina porušení se týkala reklamací. Kanceláře v propagačních materiálech nebo potvrzení o zájezdu nedostatečně informovaly o právech spotřebitelů, pochybení se týkala také samotných reklamačních řízení.

Ceny jen v eurech

V dalších případech bylo prokázáno používání nekalých obchodních praktik, neseznámení spotřebitele s cenou nebo porušení zákona o některých podmínkách podnikání v cestovním ruchu.

Prodávající uváděli například ceny některých zájezdů či poskytovaných služeb pouze v eurech.

Ve dvou případech šlo o možnou diskriminaci: v prvním bylo zájemci v rámci objednávky sděleno, že nabízený zájezd je určen výhradně občanům vietnamské národnosti, ve druhém případě byla účast na zájezdu podmíněna věkem nad 18 let, aniž bylo toto věkové omezení jakkoliv odůvodněno.

Zjištěny byly i případy, kdy nebylo ministerstvo pro místní rozvoj informováno o zahájení zprostředkování prodeje zájezdů pro cestovní kancelář se sídlem na území jiného státu. V jednom případě zase cestovní agentura používala nepravdivé označení „cestovní kancelář“.

Na inspektory se se stížností obrátilo 53 klientů, zatímco v předchozím čtvrtletí jich bylo 29.