"Všechny okresy podél hranic, v Bavorsku tedy s Rakouskem, Českou republikou a Švýcarskem, by měly být vyňaty ze zákona o zpoplatnění silnic," uvedl ministr. "Malý příhraniční provoz by tak zůstal beze změny. Mýtné by se platilo až od hranice následujícího okresu," vysvětlil Herrmann.

Podrobnosti svého návrhu na zpoplatnění německých silnic pro osobní auta představil začátkem července ministr dopravy Alexander Dobrindt. Platit by měl od roku 2016. Na rozdíl od původních plánů, které počítaly s poplatky za jízdu po dálnici, by se mělo zpoplatnění dotknout celé německé silniční sítě. Roční známka by průměrně stála 88 eur (zhruba 2400 Kč) a majitelům aut registrovaných v Německu by se o její cenu snížila daň z vlastnictví motorového vozidla.

Pro zahraniční řidiče by měly být k dispozici i desetidenní a dvouměsíční známky.

Proti zpoplatnění všech silnic se začali bouřit starostové německých příhraničních měst, podle kterých by plán narušil obchodní i mezilidské kontakty v pohraničí.