Hlavní obsah

Pošta kamenné pobočky rušit nebude, říká její šéf

Právo, pit

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Generální ředitel České pošty Martin Elkán neplánuje rušit kamenné pobočky. Počet franšízových míst Pošta partner, kterých je v současné době 49, by měl zhruba do dvou let narůst na asi dvě stovky. Elkán to uvedl v pořadu České televize Otázky Václava Moravce.

Foto: Jaroslav Soukup, Novinky

Ilustrační foto

Článek

K začátku července měla Česká pošta 3 167 klasických poboček. Jak Elkán řekl, obyvatelé menších obcí zřízení franšízového místa na úkor kamenných poboček odmítají. Podle nich se totiž nejedná o adekvátní náhradu. Elkán nepovažuje firmu za zkostnatělou, přesto si je vědom toho, že veřejnost to může vnímat jinak. Zhruba tři až čtyři roky je podle něj čas potřebný na to, aby se ujaly jím připravované změny.

Elkán dále uvedl, že neřeší, jak dlouho ve funkci šéfa pošty vydrží. Snaží se pracovat naplno, dobrý je podle něj pro chod společnosti také stabilní management. Uchazeče na jednotlivé posty má vybrané a nějakou další obměnu už nechystá. V pondělí také bude jmenován nový ředitel IT divize, jméno ale neprozradil. „Je to odborník na IT, zítra bude uveden do funkce,“ naznačil.

Elkán by rád zlepšil celkové podmínky pro zaměstnance, a to včetně platových, hovořil i o revizi motivačního systému a rozvíjení nových služeb. „Jsem si vědom toho, že pět let naši zaměstnanci nedostali navýšeno do tarifu ani korunu,“ sdělil. Jedno procento navýšení mezd podle něj pro poštu představuje navýšení mzdových nákladů o 100 miliónů korun. Odboráři chtějí zvýšení platů alespoň o tři procenta. Mzdové náklady pošty tvoří více než 12 miliard korun. Pošta zaměstnává přibližně 32 000 lidí.

Post shopů přibude

Elkán se dotkl i poštovního zákona, u nějž by se zasazoval o jeho novelizaci. „My chceme, aby byly vytvořeny rovné podmínky na trhu, aby Česká pošta měla uhrazeny náklady, které má s univerzální službou spojené,“ doplnil.

Pokud jde o prodej doplňkového sortimentu, ten podle Elkána vyvolal řadu emocí. Pošta proto některý sortiment vyřadila, přestože byl ziskový, a nyní hledá, který doplňkový sortiment je na poštu vhodný. Elkán zmínil v souvislosti s doplňkovým prodejem i tzv. post shopy, které jsou na jejích pobočkách, ale nacházejí se mimo přepážku. Oproti současným deseti by jejich počet mohl do roka stoupnout na 50 až 100. Pošta má v plánu do budoucna kromě „poštovní lékárny“, kde jedná o povolení se Státním ústavem pro kontrolu léčiv, rozběhnout i mobilního operátora a poštovní banku.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám