„Škoda byla v první polovině roku silnější než kdykoli předtím,“ komentoval výsledek Werner Eichhorn, člen představenstva zodpovědný za oblast prodeje a marketingu. „Za tímto výsledkem stojí atraktivní modelová paleta a fantastický výkon celého týmu. Dobrý výsledek za prvních šest měsíců nás naplňuje optimismem pro druhé pololetí,“ dodal Eichhorn.

Škoda podle informací automobilky v prvním pololetí roku 2014 rostla na všech západoevropských trzích celkem o 17 procent. V západní Evropě se prodalo 217 900 aut z mladoboleslavských či kvasinských závodů. Na důležitém německém trhu posílila Škoda za pololetí o 12,2 procenta, a posílila tak svou pozici nejsilnější zahraniční značky.

Pokles v Rusku, růst v Číně

Mírný propad nastal na východě. Ve východní Evropě včetně Ruska dodala Škoda v prvním pololetí 58 700 vozů, což je o několik stovek méně než vloni ve stejném období. Pokles nastal především v Rusku, kde se například za červen prodalo 7 900 aut, zatímco loni v červnu to bylo 9 100 aut.

Naopak ve střední Evropě prodej roste. V prvních šesti měsících si domácí značka polepšila o 27,6 procenta na 78 600 prodaných vozů. Na českém trhu dosáhla Škoda v prvním pololetí nárůstu o 22,9 procenta na 34 800 dodávek.

Silným trhem zůstává Čína. „V prvním pololetí zvýšila značka své prodeje v Říši středu o 8,7 procenta na 130 700 vozů,“ uvedl mluvčí automobilky Jozef Baláž.