Inspektoři zjistili pochybení ve 41 případech, většinou firmy použily klamavé praktiky a neseznamovali spotřebitele s cenou, za kterou bude služba provedena. To zjistili inspektoři dokonce ve 28 případech, tedy téměř třetině kontrolovaných firem.

ČOI upozornila na to, že servisy například neinformovaly majitele vozu, že po odstranění filtru auto není způsobilé pro provoz. Nesplňuje totiž ekologické normy. „Neznalost této informace může podstatným způsobem ovlivnit rozhodování spotřebitele, zda si filtr pevných částic nechat bez náhrady odstranit,” uvedla ČOI.

Upozornila, že spotřebitel v takovém případě může komplikovaně uplatňovat reklamace na výrobku.

Faktem ale je, že řidiči si filtr pevných částic u dieselových motorů nechávají často odstraňovat. Argumentují tím, že filtr zvyšuje spotřebu paliva, a když je zanesený, působí problémy s chodem motoru. Bez něj ovšem motor vypouští do ovzduší více škodlivých částic, které by jinak filtr zachytil. Auto bez filtru neprojde STK a řidič může dostat pokutu, protože policisté mohou podle výfuku poznat, že je filtr vymontován.