Pouze 15 procent odpovídajících ušetřilo v posledním měsíci tak, že si odepřeli nákup nějakého zboží.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Průzkum ukázal, že nákupy v supermarketových akcích jsou nejčastějším způsobem, jak ušetřit na rodinném rozpočtu. V posledním měsíci je aspoň jednou využilo 94 procent lidí. Následovaly slevy v rámci věrnostních programů (30 procent), nákupy na slevových serverech (26 procent) a výprodeje zboží s ohroženou trvanlivostí (21 procent).

Za slevami lidé necestují daleko

"I když čeští zákazníci cenové akce milují, více než polovina z nich není kvůli nim ochotná změnit svoji obvyklou nákupní trasu. Jen třetina zákazníků se kvůli opravdu výhodné ceně vydá do jiného obchodu nebo dál, než je zvyklá. Hodinu času navíc je kvůli extra zajímavé akci ochotná obětovat jen desetina zákazníků," uvedl Martin Kadlčík z Kupi.cz.

Průzkum dále zjišťoval, u kterých položek zákazníci zásadně nešetří na kvalitě. Na prvním místě se umístilo maso, u kterého není ochotno dělat kompromisy 59 procent lidí. Následují mléčné výrobky se 49 procenty a ovoce a zelenina se 45 procenty. Nejméně zákazníci řeší kvalitu u alkoholu, nealko nápojů a sladkostí, je to méně než desetina lidí.

Akce a slevy z letáků na www.kupi.cz.