Maximální cena zakázky nesmí přesáhnout 100 miliónů korun. Cena bude mít mezi hodnoticími kritérii váhu 60 procent, upřesnil mluvčí.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

„Je to standardní postup při takhle obrovské zakázce, kdy vybíráme společnost, která bude mýto provozovat řadu let. Když se minule vybíral Kapsch, projektového manažera dělala společnost Deloitte a tehdy to stálo asi 170 miliónů,“ řekl Novinkám Neřold.

Mýtem se na ministerstvu zabývají asi tři lidé a ještě to není jejich jediná starostmluvčí ministertva dopravy Tomáš Neřold

„Projektový manažer“ je označení pro konzultantskou společnost, která  by pro ministerstvo dopravy měla především zpracovat studii efektivity způsobů výběru mýtného. Má tak rozhodnout, jestli bude výhodné pokračovat v současné takzvané mikrovlnné technologii sledování pomocí mýtných bran nebo dát přednost satelitnímu monitoringu, případně kombinaci obou systémů, a také jaký bude rozsah zpoplatnění. Podle toho pak bude vybírat dodavatele systému

Ministerstvo samo podle něj nemá na takové srovnání kapacitu.

„Lidé mají představu, že na ministerstvech sedí stovky lidí, kteří si na to mohou sednout, ale mýtem se na ministerstvu zabývají asi tři lidé a ještě to není jejich jediná starost. Hledáme tedy konzultantskou společnost, která má poměrně silný tým a tuzemské či zahraniční zkušenosti,“ řekl Neřold.

Mýtný systém na zhruba 1300 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a 180 kilometrech silnic první třídy provozuje Kapsch na základě desetiletého kontraktu. V dubnu resort po několika odkladech oznámil, že poradenskou firmu začne hledat, tendr na projektového manažera měl vyhlásit do konce května. Původně se psalo o zhruba 130 miliónech.[celá zpráva]

„Ve finále o výběru provozovatele bude rozhodovat vláda, která také rozhodne o rozsahu zpoplatnění,“ dodal mluvčí ministerstva dopravy.

Elektronické mýtné se v Česku vybírá od roku 2007. Loni systém vybral zhruba 8,55 miliardy korun, od zahájení provozu téměř 50 miliard korun. Z vybraného mýtného náleží společnosti Kapsch a jejím subdodavatelům mezi 18 a 20 procenty.