Podle aktuálních údajů společnosti Tarifomat si sjednává měsíční tarif v ceně od 500 do 599 korun více než 23 procent Čechů. Tarif od 600 do 699 korun si sjednává 19 procent lidí, mezi 700 a 799 platí 16 procent, 15 procent lidí si nejčastěji pořizuje levnější tarif mezi 300 a 399 korun.

Pouze dvě procenta lidí, nejčastěji ve věkové skupině od 36 do 40 let, si zřizují volání v ceně do 100 korun. Naopak tarif vyšší než 800 korun platí tři procenta lidí.

Ženy volají déle, potvrzují čísla

„Cenová revoluce, která proběhla loni 11. dubna, značně otřásla přístupem Čechů k telefonování. Dnes si lidé často sjednávají neomezené tarify v ceně do 600 či 700 korun měsíčně a výrazně více přes mobil komunikují. Zatímco před revolucí volali Češi v průměru asi 90 minut měsíčně, aktuálně je to až 125 minut,” říká ředitel Tarifomatu Pavel Černoch.

„V důsledku tarifové revoluce se zároveň také minimalizovalo množství uživatelů, kteří platí za měsíční účet do 100 korun. Obvykle se jedná o ty, jejichž okolí využívá neomezených tarifů a volá jim tak zpět na základě jejich prozvonění,” dodal.

Rozdíly v zákaznickém chování jsou podle něj patrné i s ohledem na pohlaví uživatelů.

„Ačkoliv si neomezené tarify pořizují častěji muži, ženy protelefonují průměrně až 282 minut měsíčně. To je o přibližně 60 minut měsíčně více,“ uzavírá Pavel Černoch.