O chybě nejprve informoval politicko-satirický týdeník Le Canard Enchainé, později ji potvrdil také mluvčí státního provozovatele železniční sítě RFF. "Objevili jsme tento problém trochu pozdě. Jsme si toho vědomi a přijímáme za to zodpovědnost," uvedl mluvčí.

Podle mluvčího již byly zahájeny stavební práce, které mají přizpůsobit nástupiště širším vlakům. Tyto úpravy si zatím vyžádaly 80 miliónů eur (2,2 miliardy Kč), stovky nástupišť na ně přitom stále ještě čekají. Celý problém podle mluvčího vznikl tím, že RFF poskytla SNCF neúplné údaje o rozměrech nástupišť.

Podle francouzského ministra dopravy Frédérica Cuvilliera je problém důsledkem "absurdního železničního systému", který vznikl oddělením RFF od SNCF v roce 1997. "Když oddělíte provozovatele kolejí od jejich uživatele, tak to nefunguje," prohlásil ministr.