K reklamě a propagaci využívají internet více než dvě pětiny firem.

Nejčastěji vynakládají za on-line reklamu maximálně 100 tisíc korun ročně. Více než půl miliónu korun investuje do internetové reklamy 15 procent podniků. Vyplývá to z dubnového průzkumu společnosti TNS Factum.

Devět z deseti vedoucích pracovníků z marketingu či informačních technologií považuje internetové stránky svého podniku za efektivní komunikační kanál směrem k zákazníkům. O koncepci webu většinou rozhoduje společný tým tvořený pracovníky marketingu, informačních technologií a obchodu.

Nejvíce reklamy je z telekomunikací

Podle společnosti ARBOMedia šlo loni do reklamy na internetu asi 230 miliónů korun. Číslo by mělo v tomto roce vzrůst až o třicet procent.

"Mezi zadavateli internetové reklamy hrají i nadále prim mobilní operátoři a sektor telekomunikací a financí," uvedla společnost ARBOmedia. Podle jejích údajů užívalo letos internet 3,8 miliónů lidí.

Stránky vydrží dva roky

Zhruba 37 procent podniků mění vzhled svých webových stránek každé dva roky a 15 procent jednou ročně. Jednou za půl roku stránky mění necelá desetina firem.

Téměř dvě třetiny manažerů nezná návštěvnost firemních stránek, nebo se k ní nevyjadřují.