Výpadek trval loni 4. října zhruba hodinu a půl. Na tísňovou linku 155 se kvůli tomu opakovaně nedovolal pětasedmdesátiletý cizinec v Mariánských Lázních. Nakonec zavolal místní lékařku, která kontaktovala záchrannou službu běžnou telefonní linkou. Záchranářům se ale muže už nepodařilo oživit.

ČTÚ mohl operátorovi za výpadek linky uložit pokutu až 20 miliónů korun, píše server. Nakonec úřad přihlédl k tomu, že Telefónica svou chybu přiznala a po zjištění ji v relativně krátkém čase odstranila. Proti první pokutě od ČTÚ za toto pochybení se operátor odvolal, úřad ale rozklad zamítl. Rozhodnutí je tak pravomocné.

Technik nevyzkoušel telefon

Podle Telefóniky se loni 4. října rekonfigurovala tranzitní ústředna v Karlovarském kraji, ale po ukončení práce servisní technik nevyzkoušel telefon a neodhalil tak, že směrování na linku 155 nefunguje. Protože fungovaly hovory na linku 112, nezaznamenaly nefunkčnost linky alarmy záchranné služby ani operátora.

Po upozornění na chybu operátor linku zprovoznil za několik minut. Telefónica kvůli případu zvýšila citlivost alarmů u všech národních tísňových linek (150, 155, 156, 158). Podle operátora se tak nyní zaměstnanci dohledu okamžitě dozvědí o každém nespojeném hovoru.