Pokud jde o další srovnání žen a mužů, tak slabší pohlaví se značkami nechává více ovlivnit, zatímco pánové častěji kupují zboží určitých značek kvůli společenské prestiži, jak přiznal každý desátý. V případě žen motivuje pocit vyššího sociálního statusu k nákupu jen každou padesátou.

Není auto jako auto

Většina Čechů preferuje určité značky z toho důvodu, že očekávají vyšší kvalitu zboží a služeb. Každý pátý upřednostňuje ty značky, které ho naučili nakupovat rodiče. Každý desátý uvádí jako důvod členské karty. Vyplývá to z průzkumu, který pro společnost Cetelem uskutečnila agentura STEM/MARK a jehož se účastnilo přes pět set respondentů.

Největší rozdíl vnímají Češi mezi značkami automobilů. Téměř tři čtvrtiny dotázaných ho vidí jako velký či spíše velký. Podle značky si vůz vybírá 30 procent lidí, výrazný vliv má na dalších 40 procent. Značka automobilu je přitom více důležitá pro muže. V Praze by se ke koupi vozu podle značky přiklonilo 63,1 procenta oslovených, ve zbytku Čech 75,6 procenta a na Moravě 67,6 procenta.

Jak průzkum dále ukázal, Češi vnímají téměř stejně rozdíl mezi značkami obuvi jako mezi značkami potravin. Vyjádřila se tak více než polovina dotázaných. Při nákupu je pak značka obuvi více důležitá pro muže, potraviny si podle značky vybírají více ženy. Značka bot je však pro Čechy důležitější. U obuvi se totiž vysloveně značkou řídí 16 procent dotázaných, v případě potravin jen každý desátý.

U oblečení se při nákupu značkou řídí každý desátý, větší vliv má na další zhruba třetinu. Podobně jako v případě bot i u oblečení platí, že muži si na značkové oblečení potrpí více než ženy. Rozdíly mezi značkami vnímá jako významné téměř polovina z oslovených.