Podle informací deníku Kommersant se na projektu za 1,2 až tři miliardy dolarů chtějí podílet jistá čínská stavební společnost a soukromý investiční fond.

Případná účast Číny na budování mostu by mohla symbolizovat i to, že Peking se dostane k dalším zakázkám na anektovaném území. Někteří experti se ale domnívají, že by se poté ruským firmám kvůli čínské konkurenci značně ztížil přístup k zakázkám při budování infrastruktury poloostrova.

S Krymem, který byl v dobách Sovětského svazu administrativně přičleněn k Ukrajině, nemá Rusko suchozemskou hranici, a přímé spojení je tak možné jen po moři či letecky.

Ruská vláda se proto rozhodla vybudovat silniční a železniční most mezi východem Krymu a ruskou pevninou. Stavba mostu spojujícího krymské město Kerč s ruským Krasnodarským krajem má trvat až tři roky. Ve hře je i varianta mostu a podmořského tunelu, píše ITAR-TASS.

Ruské ministerstvo dopravy připravuje memorandum o spolupráci s čínskými společnostmi, které by mohl prezident Putin uzavřít při návštěvě Číny ve druhé polovině května.