„I v roce 2013 rostly nejvíce příjmy z reklamy ve vyhledávání, tedy z reklamního systému Sklik. Ten již tvoří na celkových tržbách společnosti Seznam.cz přes 30 %,“ uvedla mluvčí Seznamu Irena Zatloukalová.

Zhruba čtvrtinový podíl mají na tržbách příjmy z bannerové display reklamy. Ta se objevuje na službách, jako jsou Novinky.cz, Super.cz a Sport.cz, které provozují Seznam.cz a Borgis – vydavatel deníku Právo. Stejně je na tom i příjem z oborových inzertních serverů (Sreality.cz, Sauto.cz, Zboží.cz atd.).

Vývoj tržeb společnosti Seznam.cz v letech 2002 až 2013

Vývoj tržeb společnosti Seznam.cz v letech 2002 až 2013

FOTO: Seznam.cz

„Podíl příjmů z katalogového serveru Firmy.cz byl v roce 2013 na úrovni 20 %. Zisk společnosti Seznam.cz před zdaněním se za rok 2013 vyšplhal na 930 miliónů korun,“ konstatovala Zatloukalová.

Produktové inovace a nové reklamní možnosti

Seznam.cz v roce 2013 představil řadu produktových inovací. Řeč je například o spuštění nového Streamu, papírového Emailu, Výzkumníku či služby Volná místa, ale i neustálém vylepšování serveru Mapy.cz.

Loni přibylo také několik nových reklamních možností. „Patří k nim například behaviorálně cílená reklama, kterou už využili klienti společnosti Seznam.cz ve více než 1000 kampaních v celkové hodnotě téměř 100 miliónů korun,“ uvedla mluvčí.

„Druhou z nových reklamních možností je retargeting v reklamním systému Sklik. I ten se inzerentům vyplácí. Přináší jim až 50% nárůst efektivity reklamních kampaní a snižuje cenu za proklik až o 70 %. Není proto divu, že v současné době tvoří retargeting 15 % všech zobrazených sklikových kampaní. Seznam.cz nabízí i rich-media formáty, a to jak na webu, tak na mobilu,“ uzavřela mluvčí.