"Jedná se o první náznak konjunktury na evropských trzích, který se projevuje ve výrobě vozidel v ČR. Předpokládám, že tento trend vytrvá v průběhu celého roku," uvedl prezident sdružení Martin Jahn.

Vedle Škody rostla produkce v Hyundai Nošovice, a to o 3,4 procenta. Naopak v kolínské TPCA zaznamenali kvůli náběhu výroby nových modelů pokles o 6,6 procenta.

Škoda zvýšila podíl na celkové výrobě osobních aut o téměř čtyři procentní body na 60,4 procenta, Hyundai si o dva procentní body pohoršil na 24,3 procenta a TPCA klesla o procentní bod na 15,3 procenta.

Produkce autobusů se zvýšila meziročně o 31 procent na rekordních 744 vozidel. Hlavními výrobci jsou Iveco Czech Republic s podílem 86 procent a SOR Libchavy se 13 procenty.

Výroba nákladních aut jediného výrobce Tatra klesla o tři vozy na 154.

Výroba motocyklů u jediného výrobce Jawa Moto stoupla o tři čtvrtiny na 545 strojů. Produkce přípojných vozidel se zvýšila o pětinu na 6127 přívěsů a návěsů.